Elastic EVP

רובנו כבר יודעים  מה הוא EVP ( הצעת ערך לעובד)- אותו סיפור ייחודי המאפיין את הארגון , למעשה מתבצע תהליך של זיקוק הערכים הארגוניים שעליהם נקיים וניישם את מיתוג המעסיק של הארגון .

ה- EVP הינו תוצר של מחקר עמוק בארגון, לרוב משתתפים בו העובדים,המנהלים, המועמדים הפוטנציאליים, המתחרים ועוד… לכן אפשר לומר שה- EVP נוצר בצלמו ובדמותו של הארגון.

אבל, בעולם העבודה שלנו שבו הכל גמיש ומשתנה, דורות חדשים נכנסים לעבודה ומביאים עימם שינוי בתפיסה ובצורת העבודה. ארגונים מתמזגים ומתרחבים וגמישות מחשבתית היא ערך חשוב שאנחנו בודקים אצל המועמדים שלנו.

האם נכון שה -EVP שלנו לא ישתנה? לא יתפתח? לא יתגמש? אולי ישנה צורה מריבוע לעיגול? מכחול לירוק? מקטן לגדול?

התשובה היא כמובן שה-EVP חייב להיות גמיש, להשתנות ולהתאים את עצמו לארגון.

facebook-app-symbol 1 linkedin (1) 1 Vector (1)

בעולם העבודה החדש, בו הכל מתקיים באי וודאות ובשנויים גדולים, אני רוצה להציע לכם לאמץ Elastic EVP.

זהו EVP המשתנה עם הארגון והאנשים המרכיבים אותו, השינוי יכול להיות גם קטן, לדוגמא: בעדכון של אחד הערכים, בהוספה של ערך שבעבר לא יכולנו לנכס לעצמינו או בהחלפה של ערך אחד באחר.

נשאלת השאלה איך נדע מתי ואיך לעדכן אותו? האם כל שנה? האם רק כאשר קורה משהו גדול (כמו מיזוג בין חברות)?

התשובה לכך תיהיה לרוב אצל מי שעוסק במיתוג המעסיק בארגון.

אין תשובה חד משמעית שנכונה לכל הארגונים, ושוב, מדובר במשהו מאד פרסונלי לארגון. ישנם ארגונים שלא ירגישו צורך לעדכן את ה-EVP שלהם במשך שנים. אותם ארגונים ירגישו שה-EVP עונה על ההגדרה שלהם לסיפור המיוחד של החברה ומשרת אותם בכל הרבדים הנדרשים.

ארגונים אחרים ירגישו צורך לדייק את ה-EVP או לשנות אותו מאותן הסיבות שציינו בהתחלה.

מה שבטוח הוא: לכל ארגון מתאים EVP משל עצמו.

כמו כל דבר בעולם העבודה , עלינו להיות עם היד על הדופק- מתי צריך להשתנות?, לחדד, ואולי אפילו להיות קצת שונים מכולם…

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מחוברות ארגונית

כדי לבנות את תדמית הארגון בתקופה מטלטלת זו, אנו לא יכולים להמשיך להסתכל רק "החוצה" אלא חייבים להפנות מבט גם "פנימה"…

ערכים חברתיים במקום מסיבות

"ארגונים שימשיכו לשבת על הגדר, ולא יטמיעו ערכים ואג'נדות משמעותיים לא יבלטו בתחרות הגוברת על מיצוב תעסוקתי"

ערך קידום אג'נדות חברתיות

הערך של קידום אג'נדות חברתיות או ערכיות גדול יותר מערכו של כל שלט חוצות.

חשיבות המנהלים בתהליך מיתוג מעסיק

על מיתוג מעסיק אמרנו (כמעט) הכל.
אבל מה עם המרכיב החשוב ביותר במיתוג?

להתאים מיתוג מעסיק למציאות משתנה

"כשקורה משבר כל כך גדול, ארגון מנסה להבין איך נכון לתקשר עם העובדים שלו, מהם המסרים שבוחרים להעביר, מי מעביר אותם ובאילו אמצעים. הרי לא בכל הארגונים העובדים תמיד מחוברים למחשב. אלה סוגיות שמלוות את הארגונים עד היום, מכיוון שהמציאות כל הזמן משתנה, וצריך להתאים את המסרים הפנים ארגוניים בהתאם".

עד כמה רחוק נעז להגיע?

"עשינו שינויים שהיו לוקחים לנו 5 שנים לפחות".

FOBO – fear of missing a better option

האם לקבל את הצעת העבודה הזו או לחכות לטובה יותר, איך לקבל החלטות? איך אפשר להתחייב, הרי עוד לא בדקנו את הכל…

Frame 246 (13) Frame 246 (11)

    בואו נדבר על זה