מחוברות ארגונית

הקורונה הביאה איתה שינויים חסרי תקדים בכלכלה, בהתייחסות שלנו לבריאות, ביחסים הבין אישיים וגם בדרך בה אנחנו עובדים ומתייחסים לעובדים ולמעסיקים שלנו.

הגל הראשון הביא איתו חוסר וודאות גדול. מצד העובדים שלא ידעו מה יוליד יום, האם יאבדו את עבודתם, האם יוצאו לחלת או כמה זמן תימשך העבודה מהבית, וכן מצד המעסיקים שנאלצו להתמודד עם מצב חדש ולא ברור, עם שאלות רבות מצד העובדים, ישיבות הנהלה בזום לתוך הלילה והמון סימני שאלה. כל אלו השפיעו כמובן על עולם "מיתוג המעסיק", שהוא כל המרחב אשר בין העובדים הקיימים והפוטנציאלים לבין המעסיקים והארגון. יש מי שחשבו שבתקופה כזאת מדובר בפעולות שהנן "מותרות", אך היה מי שהשכיל (ועל כך כבר כתבתי והבעתי דעתי בפלטפורמות שונות) לפעול בכל הכוח דווקא בתקופה הזאת כשהנכס היקר ביותר של הארגון (העובדים כמובן) נמצא במצב מעורער וזה היה הזמן להוכיח לעובדים עד כמה הם חשובים לארגון אשר נלחם עליהם וחושב באופן יצירתי כיצד להצליח לשמור על המשכיות בעבודה ולשמר את מערכת היחסים בין העובד לארגון.

נראה כי השלב שעולם "מיתוג המעסיק" נכנס אליו כעת נוגע למחוברות ארגונית- Engagement. כדי לבנות את תדמית הארגון בתקופה מטלטלת זו, אנו לא יכולים להמשיך להסתכל רק "החוצה" אלא חייבים להפנות מבט גם "פנימה", לאופן שבו הארגון מנהל את חווית העובד ומחזק את החיבור של העובד לארגון. בתום התקופה, אשר תגיע במוקדם או במאוחר (ולהערכתי גם עכשיו, תוך כדי התקופה), ארגונים נמדדים על אופן ניהול חווית העובד בתקופת של הפרעה, טרנספורמציה וחוסר וודאות, מה שמשפיע ישירות על השם של הארגון ותדמיתו כלפי פנים כמו גם כלפי חוץ אל מול המתחרים והעובדים הפוטנציאלים. כל אלו כמובן משפיעים וימשיכו להשפיע על הצלחת הארגון בהשגת מטרותיו העסקיות.

מצרפת את "מודל המעגלים" אשר מציג את האלמנטים מהם מורכבת חווית העובד. המעגלים אינם תלויים זה בזה וחשוב לנתח כל מעגל ולבצע התאמות בכל אחד מהמעגלים הבונים יחד את חווית העובד של הארגון.

לדוגמא: המעגל החיצוני  שנקרא "תקשורת דו כיוונית טובה"- התאמות למצב הנוכחי יכולות להיות למשל:

  • בניית שגרת תקשורת חדשה עם העובדים המתאימה לעבודה מהבית/עבודה בקפסולות וכו'
  • הגברת השקיפות עם העובדים לגבי המצב הארגוני, כולל שיקוף של החששות וחוסר הוודאות – העובדים יעריכו זאת יותר וירגישו שיודעים היכן הם עומדים, לעומת חוסר תקשורת והתעלמות אשר מגבירים חוסר וודאות ותסכול. זכרו שאפשר לומר הכל אבל חשובה הדרך.
  • הקשיבו לעובדים! לצרכים, לחששות, לקשיים שהתקופה הזו מביאה עמה. נסו לייצר התקשרויות שלא נעות רק סביב עבודה אלא מחליפות גם את שיחת המסדרון ואת עמדת הקפה. העובדים צריכים תקשורת רחבה ועמוקה יותר מביזנס, תקשורת שפעם היתה מתקיימת באופן טבעי וכיום אנחנו צריכים ליזום ולייצר אותה.

חשבו על כך, ארגון שישכיל לראות את התמונה הרחבה, ולהבין את צרכי העובד, יזכה בו לאורך זמן ומיתוג המעסיק שלו יתעצם גם כלפי פנים וגם כלפי חוץ!

בבלוג זה נגענו רק במעגל הראשון של מחוברות ארגונית.

בהמשך אפתח איתכם את המעגלים הנוספים ונבנה יחד חווית עובד ומחוברות ארגונית.

מיכל פייגנבוים 🙂