FOBO – fear of missing a better option

יש תמיד אפשרות טובה יותר, רווחית יותר, יפה יותר, מתאימה יותר…
עד כמה שוק העבודה היום מונע מ- FOBO?
לי זה מזכיר את הרווק/ה "התל אביביים" שמפחדים מהתחייבות, שאוהבים לקפוץ בין כל האופציות ולא להיצמד לאחת כי בטוח שיש טובה יותר…

facebook-app-symbol 1 linkedin (1) 1 Vector (1)

FOBO
היא תופעה מוכרת מעולמות הדייטים, הקניות, ועכשיו גם העבודה, האם לקבל את הצעת העבודה הזו או לחכות לטובה יותר, איך לקבל החלטות? איך אפשר להתחייב, הרי עוד לא בדקנו את הכל…
אני רגילה להסתכל מהכובע של הארגון, מה אנחנו צריכים לעשות בכדי למשוך אלינו את המועמדים, שיבחרו בנו! אבל לאחרונה גיליתי את הצד השני, הצד של המועמדים.
כפי שזה קשה לנו כמעסיקים למשוך אותם, להם קשה לקבל החלטות.
חבר טוב שלי חיפש עבודה (בהייטקס) וקיבל המון הצעות, יש שיגידו – "צרות של עשירים", כשנפגשנו ראיתי אותו טרוד, לא מצליח להבין מה כל חברה נותנת בסופו של עניין, מה הכי נכון לו לעתיד?ואפילו שכבר החליט וחתם אמר לנו: "זה לא סגור עד שזה לא סגור המועמדים נמצאים בסטרס קבוע: לנצל את המצב, להשיג כמה שיותר, להצליח למנף את הגל לפני שהוא דועך ואין המדובר רק בתנאי שכר או 24 טעמי גלידה, אלא בסופו של יום לאן הבחירה שלהם תוביל אותם.
תוסיפו למשוואה את התרבות הישראלית שאוהבת להשוות ותקבלו שוק בהפרעה.
כשמבינים את המצב של המועמדים קל יותר להבין איך נמשוך אותם אלינו, איזה שינוי מיתוג המעסיק שלנו צריך לאמץ בכדי להיות אטרקטיבי יותר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ערכים חברתיים במקום מסיבות

"ארגונים שימשיכו לשבת על הגדר, ולא יטמיעו ערכים ואג'נדות משמעותיים לא יבלטו בתחרות הגוברת על מיצוב תעסוקתי"

ערך קידום אג'נדות חברתיות

הערך של קידום אג'נדות חברתיות או ערכיות גדול יותר מערכו של כל שלט חוצות.

עד כמה רחוק נעז להגיע?

"עשינו שינויים שהיו לוקחים לנו 5 שנים לפחות".

חשיבות המנהלים בתהליך מיתוג מעסיק

על מיתוג מעסיק אמרנו (כמעט) הכל.
אבל מה עם המרכיב החשוב ביותר במיתוג?

להתאים מיתוג מעסיק למציאות משתנה

"כשקורה משבר כל כך גדול, ארגון מנסה להבין איך נכון לתקשר עם העובדים שלו, מהם המסרים שבוחרים להעביר, מי מעביר אותם ובאילו אמצעים. הרי לא בכל הארגונים העובדים תמיד מחוברים למחשב. אלה סוגיות שמלוות את הארגונים עד היום, מכיוון שהמציאות כל הזמן משתנה, וצריך להתאים את המסרים הפנים ארגוניים בהתאם".

מחוברות ארגונית

כדי לבנות את תדמית הארגון בתקופה מטלטלת זו, אנו לא יכולים להמשיך להסתכל רק "החוצה" אלא חייבים להפנות מבט גם "פנימה"…

Elastic EVP

בעולם העבודה הנוכחי שבו הכל זז ומשתנה במהירות EVP גמיש זהו משהו שמתבקש.

Frame 246 (13) Frame 246 (11)

    בואו נדבר על זה