Elastic EVP
רובנו כבר יודעים מה הוא EVP ( הצעת ערך לעובד)- אותו סיפור ייחודי המאפיין את הארגון , למעשה מתבצע תהליך של זיקוק הערכים הארגוניים שעליהם נקיים וניישם את מיתוג המעסיק של הארגון .
ה- EVP הינו תוצר של מחקר עמוק בארגון, לרוב משתתפים בו העובדים,המנהלים, המועמדים הפוטנציאליים, המתחרים ועוד… לכן אפשר לומר שה- EVP נוצר בצלמו ובדמותו של הארגון.
אבל, בעולם העבודה שלנו שבו הכל גמיש ומשתנה, דורות חדשים נכנסים לעבודה ומביאים עימם שינוי בתפיסה ובצורת העבודה. ארגונים מתמזגים ומתרחבים וגמישות מחשבתית היא ערך חשוב שאנחנו בודקים אצל המועמדים שלנו.
האם נכון שה -EVP שלנו לא ישתנה? לא יתפתח? לא יתגמש? אולי ישנה צורה מריבוע לעיגול? מכחול לירוק? מקטן לגדול?
התשובה היא כמובן שה-EVP חייב להיות גמיש, להשתנות ולהתאים את עצמו לארגון.
בעולם העבודה החדש, בו הכל מתקיים באי וודאות ובשנויים גדולים, אני רוצה להציע לכם לאמץ Elastic EVP.
זהו EVP המשתנה עם הארגון והאנשים המרכיבים אותו, השינוי יכול להיות גם קטן, לדוגמא: בעדכון של אחד הערכים, בהוספה של ערך שבעבר לא יכולנו לנכס לעצמינו או בהחלפה של ערך אחד באחר.
נשאלת השאלה איך נדע מתי ואיך לעדכן אותו? האם כל שנה? האם רק כאשר קורה משהו גדול (כמו מיזוג בין חברות)?
התשובה לכך תיהיה לרוב אצל מי שעוסק במיתוג המעסיק בארגון.
אין תשובה חד משמעית שנכונה לכל הארגונים, ושוב, מדובר במשהו מאד פרסונלי לארגון. ישנם ארגונים שלא ירגישו צורך לעדכן את ה-EVP שלהם במשך שנים. אותם ארגונים ירגישו שה-EVP עונה על ההגדרה שלהם לסיפור המיוחד של החברה ומשרת אותם בכל הרבדים הנדרשים.
ארגונים אחרים ירגישו צורך לדייק את ה-EVP או לשנות אותו מאותן הסיבות שציינו בהתחלה.
מה שבטוח הוא: לכל ארגון מתאים EVP משל עצמו.
כמו כל דבר בעולם העבודה , עלינו להיות עם היד על הדופק- מתי צריך להשתנות?, לחדד, ואולי אפילו להיות קצת שונים מכולם…